2008. február 20., szerda

TUUK TUUK : Taxi mister? - Első nap a cégnél, első este kint.

Szép, jó napot!

Egy másnap után már elég jól érzem magam, hogy nekiüljek blogot írni. Épp most ment el innen a csődület, kinyitottam a szemem és itt volt kb 10 ember partyzni vagy én nemtom. Bemutatkoztam szépen nekik aztán gyorsan elkezdtek a csodálni. Jót tesz ez az ország az Indimnek és az egomnak.

Szóval ott tartottam, hogy az első napom a cégnél. Ha azt hiszitek, hogy én spontán vagyok és kések és ezt nem szeretitek, akkor ne gyertek annyira ide, mert ebbe rövid úton beleőrültök… Én azért egész jól kezelem és sztem nemsokára elkezdem élvezni. A cégnél azt mondják,hogy ők azért pontosak, meg terveznek, sztem nem fog nehezemre esni :) Tehát, Bhanuka vitt be a céghez, 8 órát beszéltünk meg találkozónak a közeli kereszteződésnél. Olyan 8:50 kor el is indultunk, azért küldött egy smst, hogy csak 8:30 menjek. Késtünk a cégtől első nap, de ők is, itt az időt máshogy mérik. A 168 as busszal kell mennem, kb 20 percet utazok. Kiderült, hogy a háborús szitu miatt azt az utat, ahol ez a busz jár lezárják minden nap 9:30 után, szal ha addig nem érek be sétálhatok. Jaj de jó :).

Az iroda egy 5 csillagos szállodában van. Taj Samudra. Több kisebb irodahelyiség van igazából különböző helyeken. A hely a legszebb amit eddig láttam Colomboban, közel ahhoz, ahol koktéloztunk. Az irodában egy gyors AIESEC prezi, majd lenyomtam az enyémet. (NAJÓ Geriét, csak picit átírtam, de értékelték a humorodat, köszi! :)) A hangulat jó az irodában, poénkodnak folyamatosan, szurkolnak a krikett csapatnak és ugratják egymást. Azt hiszem jól fogom érezni magam, remélem olyan munkát adnak amit élvezek és tudok pörögni, mert első nap egy könyvet nézegettem a cég alapításáról… majdnem elaludtam. Minden esetre az alapító CEO elég indi, mindenhol az ő arca látszik. Hétvégén elvileg jön Sri Lankára és tőle kapok transitiont, a cikkek alapján rendesen bejárta az egész világot és az elődöm azt mondja sokat lehet tanulni tőle, kíváncsi vagyok rá. Megkérdeztem őket, hogy mit használhatunk a szálloda szolgáltatásaiból, a medencét nem említették. Azt hiszem ezen a ponton élek a bőrszínem előnyével. Amúgy az asztalomtól nem látom az óceánt… fel kell álljak :D A hotel kertje pálmafákkal, minden nap frissen nyírt gyeppel, rengeteg mókussal, majd egy út aminek a másik oldalán a tenger. Ez a látvány a légkondicionált irodából tárul az ember elé.

Este céges vacsorára meghívtak, mert ment el az egyik gyakornok és engem is meg kell ünnepelni. Naná, mentem! Előtte azonban két fiatalabb kolléganőmmel elmentem a közeli plázába ajándékot venni a távozó gyakszinak. Rosszul tettem. Két fiatal, westernite csajjal nem szabad vásárolni! Ezek nem vásárolnak, hanem mindent megfognak és vihognak! Elképesztő mit tudtak szenvedni a döntéssel… na mind1 legalább nyugodtnak látszottam kívülről. Visszafele menet kihasználták, hogy nekem az összes tuktuk megáll. Rájöttem, hogy nem az európai a lusta, hanem ők. Kb 5-10 perces séta lett volna.

Nap közben Swietkaval smseztünk, hogy este bulizni kéne, mert szerdán nemzeti ünnep és senki sem dolgozik. Akkor ide illeszteném be, hogy Sri Lankának van a világon a legtöbb nemzeti ünnepe. Kezdjük ott, hogy minden teliholdat megünnepelnek. Aztán a összes vallásnak kitalálnak valamit és azt is megünneplik, többször is. A boltok nagy része ugyan úgy nyitva van, én nem dolgozok. Bejön :). Tehát a vacsorára kocsival vittek, korán odaértünk, de a többiek csak fél órát késtek. Kérdezték, hogy szeretem-e az egzotikus kaját. Picit hülyén nézhettem, mert elnevették magukat, de kifejeztem az érzéseimet, hogy 4 napja azt eszem, nem hiszem hogy nagyon ki tudnának akasztani. Végül is Kínai lett belőle. Hát… nekem már kaja ügyben mind1 :) Amúgy más alapanyagokból készítik, finomabbnak és erősebbnek találtam, mint a magyar kínait. 18 an voltunk a cégtől, jó volt, jó volt a hangulat is. Most ugye volt lehetőségem érettebb emberekkel beszélgetni. És most külön rész Zsolt neked: Van egy illegális alkohol, amit a dzsungelben csinálnak, állítólag halott hüllők is vannak benne és, ha elrontják a keverést, akkor mérgező. Elhatároztam, hogy szerzek és viszek!

Elég sokig húzódott a vacsi, olyan fél éjfélre keveredtem haza életemben először egyedül tuktukkal, de alkudtak nekem szal nem volt annyira élvezetes. Kitett egy helyen amit nem ismertem, de megoldottam a hazajutást. Itthon aztán már vártak, hoztam haza csomagolt kínait és nekiálltunk a fütyülősnek. 5 en igen hamar benyomtuk. Aztán még egy kis Arrack (kókuszlikőr szerűség, 36% os elég ütős, mert nem érzed) Spriteal keverve. Megvolt az alaphangulat, éjfél fele elindultunk az éjszakába, mert, hogy állítólag még itt is vannak buli helyek. Picit én féltem attól az eddig hallottak alapján, de tényleg vannak, összesen kb 6 de hát ne legyünk telhetetlenek. Az éjszakai élet oda koncentrálódik. Kocsival mentünk a buliba, nem itt nincsenek ilyenkor már rendőrök. Katonák vannak azok meg nem a piát nézik. Jó élmény 2 nigériaival, egy westernite sráccal és egy lengyel csajjal bulizni. A beugró 500 rupi, ami, ha sóher vagyok drága, de magyar viszonylatokban nagyon nem. A hely jó volt, olyan 60% westernite Sri Lankai, 40% külföldi. Épp vége volt egy élőzenei előadásnak és kezdte a DJ a munkáját. Swietkával mi kezdtük a táncot nem kevés szempárral magunkon. Mondanom sem kell, hogy személyzet van itt is, mivel ugye a gazdag rétegnek szólnak az ilyen helyek, bármikor kiengedtek inni a kocsihoz, majd vissza, sőt ajtónyitás satöbbi. A wc ben ugyan úgy félreállnak… így mulat egy magyar „úr”. Fergeteges buli volt, fél 5 kor mi zártuk a táncot. Picit többet ittam, mint kellett volna, úgyhogy hazafele többször is hangosan köszöntem a holdnak.

A mai napom ennek köszönhetően igen laposra sikeredett, nagyrészt aludtam és hevertem ki a tegnapiakat. Egyik pillanatról a másikra megjött a 2 jövőbeni lakótársam. Egy német lány és egy indiai srác, valamint megjelent vagy 10 Sri Lankai akik egymást sem ismerték. Itt engem mindenki 30 évesnek néz… pedig kb 20 nak nézek ki. Mind1 túlteszem magam ezen. Este még lejött a szomszéd fentről (mint kiderült még van egy szint). Egy német srác akinek a barátnője miatt „kell” itt lennie, de már 2 éve. Szegény nagyon német, nem túlzottan élvezi a dolgokat, de legalább rendes, holnap tőle netezek.

Legyetek jók!

5 megjegyzés:

Unknown írta...

Tehát a "Kid's Club" már derogál?:o) Fényképek?! Jah és üdvözlöm a Holdat!

Unknown írta...

Azért ne szokj nagyon hozzá a jóhoz, mert ha hazajösz megint jön a Pancso :P

Amúgy a kilátással mit gizdulsz...én is felállok az asztalomtól és látom hogy szakad a hó o_0
(nálunk is lesz 30 fok de ott hó nem lesz :P )

Örülök h. jól érzed magad!

Maryann írta...

hm a táj valóban nagyon szép!! sok fotót kérünk meg plz :D
puszi

Jaq - Jakab Zoltán írta...

Hali

A kids club nem derogal, de a vodka tudod milyen messze van innen? hu hat elegge... nem baj van mas

Egyebkent as hidegrol annyit, hogy nem is leszek annyira barna, mert az ember a legkondis irodaban rohadtul nem barnul hosszugatyaban. Legalabb mar tervezzuk, hogy ilyen meg olyan kirandulasok lesznek hetvegeken.

csoki

Ysolt írta...

Jaq ugye tudod, hogy Te vagy a legjobb haverom és szeretem ajándékokat? :D :P

Más: Ha esetleg lesz alkalmad mindenképp próbálj ki egy tengerparti Full Moon partyt!!

Ys